Skip to content
Vaegnägijale
icon_Education

Haridus

  • SDG4
  • SDG8
ESTDEV Embu University

Kvaliteetse hariduse kättesaadavus on kõikide riikide sotsiaalse ja majandusliku arengu jaoks kriitilise tähtsusega.

Toetame partnerriike haridusreformide ja uuenduste rakendamisel järgmistes valdkondades:

  • Juurdepääs haridusele ja kvaliteetne poliitika kujundamine
  • Õpetajaharidus
  • Õpetamismetoodikad
  • Õppekavade reform
  • Haridustehnoloogia

Eestil on peaaegu kolm aastakümmet kogemust haridusreformide läbiviimisel ja selle ajaga on loodud kõrgelt hinnatud haridussüsteem. Lisaks digioskuste rakendamisele oleme valmis pakkuma ka Eesti värskeid reformikogemusi roheoskuste integreerimisel õppekavadesse, võttes arvesse OSKA digi- ja roheliste oskuste prognoosi.

Partnerid

Me seame prioriteediks kolmanda sektori võimekuste kasvatamise ja lubame tulevastes hariduse valdkonna taotlusvoorudes osaleda ainult era- ja kolmanda sektori organisatsioonidel (nt kaksikpöördega seotud oskused, ettevõtluskoolitus, siseturvalisuse koolitus jne). Viimane aga ei välista avaliku sektori asutuste ekspertteadmiste kaasamist era- või kolmanda sektori projektidesse või osalemist nendega koos konsortsiumis.

Regionaalsed prioriteedid

Euroopa Liidu idanaabruse riigid

  • Ukraina - ajakohastada alusharidust riiklikul tasandil; toetada kutsehariduse reformi, luues selleks sisemise hindamissüsteemi, suurendades juhtimisvõimekust ning integreerides õppekavadesse digioskuste ja ettevõtlusõppe, et viia haridus paremini vastavusse tööturu vajadustega; rakendada koolides digilahendusi ja e-õpet ning arendada institutsionaalset akrediteerimist ja rahvusvahelistumist kõrghariduses.
  • Moldova - toetada hariduse digipööret, edendada digioskusi ja ettevõtluspädevust, suurendada elektrooniliste õppematerjalide kasutamist ja integreerida need teemad haridussüsteemi.
  • Armeenia - poliitika kujundamise ja andmepõhise monitooringu toetamine, nõustamine õppekavade reformimisel ja haridusuuenduste toetamine, sealhulgas haridustehnoloogiliste lahenduste loomine ja rakendamine; Armeenia õpetajate erialase arengu tagamine, eriti maapiirkondades.
  • Gruusia - arendada mitmekeelset haridust ja kvaliteetset haridussüsteemi ning toetada koolijuhte koolide autonoomia ja õpetajate professionaalse arengu suurendamisel, võttes kasutusele kaasaegseid õpetamismeetodeid.

Aafrika

  • Keenia - õpetajahariduse ajakohastamine ja kaasaegsete õpetamismeetodite kasutuselevõtt, haridussüsteemi digitaalse suutlikkuse ja digilahenduste kasutamise suurendamine; tööhõivet ja konkurentsivõimet toetavate oskuste, sealhulgas noorte ja naiste digi- ja ettevõtlusoskuste arendamise toetamine.
  • Uganda - töötada välja terviklik kvalifikatsiooniraamistik ja digipädevuste koolitus.
  • Namiibia ja Botswana - suurendada digipädevuste ja -oskuste arendamist haridussüsteemis.
Maailmaharidus

Maailmaharidus on määratletud kui haridus, mis võimaldab inimestel mõista maailma ja nende rolli selles. See avab nende silmad, südamed ja meeled maailma tegelikkusele nii kohalikul kui ka globaalsel tasandil. See annab inimestele võimaluse mõista, kujutleda, loota ja tegutseda, et aidata luua rahu, solidaarsuse, õigluse ja võrdsuse maailma, edendades keskkonnasäästlikkust ja rahvusvahelist mõistmist.

ESTDEV toetas maailmakodaniku pädevusmudeli väljatöötamist 2022. aastal, et lisada Eesti õppekavadesse globaalne mõõde ja siduda see erinevate õppeainete õpiväljunditega.

Maailmahariduse mudel tuleb lülitada Eesti õppekavadesse. Teeme koostööd partneritega, et edendada maailmaharidust laste, noorte ja õpetajate seas ning suurendada nõudlust säästva arengu teemade järele Eesti koolisüsteemis. Samamoodi saame integreerida globaalse mõõtme õppekavadesse meie prioriteetriikides.

ESTDEV-i koostööpartnerid maailmahariduse valdkonnas on välisministeerium, haridus- ja teadusministeerium, MTÜ Mondo ja Mondo Maailmakool, Arengukoostöö Ümarlaud ning UNESCO Eesti rahvuslik komisjon.

Related articles

Seotud projektid

Kõik projektid

Kontaktid