Skip to content
Vaegnägijale

Malõni huvihariduse arenguhüpe

  • SDG4
icon_Education

Haridus

8VS1-VM-UA-EDUMLHK25
Toimumisaeg 01.05.2024-30.09.2026 Aktiivne
Sihtrühm Malõni huvikool
Eelarve 182 218 EUR
Rahastajad
  • ESTDEV
Partnerid

Malõni linnas elab u 27 000 ja maapiirkonnas 10 000 elanikku – kokku u 27 000, sh 5 000 last. Huvihariduses osalevate laste arv  Malõnis (11.12.2024 seisuga) jaguneb järgmiselt: kunstide koolis 325 õppijat, laste loomemajas 820 õppijat, tehnikamajas 298 õppija, spordikoolis 528 õppijat. Kõik 4 huvikooli tegutsevad iseseisvalt (juhtimine, struktuur, õppekavad, taristu, personal, finantsid), esineb omavaheline konkurents õppijate leidmisel, huviringide (sh erialade) dubleerimine, probleemid juhendajate leidmisel ja motiveerimisel (madalad töötasud, vananenud õpetajaskond).  

ESTDEV-i eestvedamisel on käivitunud Malõni kunstide kooli (endine muusikakool) hoone renoveerimine ning koos sellega on asjakohane üle vaadata ja kaasajastada ka kunstide kooli õppe sisu ja korraldus ning kogu linna huvihariduse süsteem laiemalt. Väljakutsed ja puudused on kõigil neljal koolil sarnased, mida on võimalik jagada kolmeks valdkonnaks:

  • Organisatsioon ja juhtimine: koosloomena valminud kaasaegne visioon ja arengukava; õppiva ja areneva organisatsiooni mudeli rakendamine; eestvedamine ja koostöö; kommunikatsioon ja turundus; õppijate ja kogukonna kaasamine, sh noorte jõustamine; arendus- ja projektitöö.
  •  Õppimine ja õpetamine: nüüdisaegse õpetamise rakendamine (hindamine, refleksioon, tagasiside); süsteemne õppekava- ja erialade arendus; õpetajate järelkasv; motiveeritud õpetajad; kunsti- ja tantsuvaldkonna arendamine.
  • Kaasaegne õpikeskkond: amortiseerunud õpikeskkond ja õppevahendid.

Kohaliku omavalitsuse seisukohast vaadatuna vajab kogu huvihariduse süsteem kaasajastamist neis 3-s valdkonnas, sh ka taristu mõistlikum kasutamine, finantsilise jätkusuutlikkuse tagamine ja valdkonna optimeerimine tõhusamaks toimimiseks. 13.12.2025 läbiviidud ühisseminar erinevate osapooltele kinnitas vajadust ja valmidust muutusteks ja arenduseks. Mõistetakse hetkeolukorda ja soovitakse kaasaegset lähenemist huviharidusele, sh selle korraldusele. Samuti on kohalik omavalitsus rajamas esimest noortekeskust, mille tegevuse võiks samuti integreerida huvikooli tegevusalasse.  

Projekti eesmärgid

Nüüdisaegse, kvaliteetse ja jätkusuutliku huvihariduse süsteemi kujundamine ja rakendamine Malõni linnas. Malõni huvikooli uus kontseptsioon lähtub õppija arengut toetavast õppimise ja õpetamise põhimõttest ning koostööle ja arengule suunatud koolikultuurist. Huvihariduse, sh huvikooli uuel mudelil on potentsiaal saada parima paraktika näiteks piirkonna teistele kohalikele omavalitsustele.  

Tegevused ja tulemused

Tulemus 1: Kohaliku omavalitsuse (Malõni linna) huvihariduse süsteem on kaasajastatud, pakkudes kvaliteetseid, mitmekülgseid ja paindlikke õppevõimalusi, mis arvestavad kohalike laste ja noorte vajadustega. Efektiivne korraldus tagab tiheda koostöö erinevate koolide, kultuuri- ja spordiorganisatsioonide ning kogukonnaga, et luua jätkusuutlik ja kaasav haridussüsteem.

Tulemus 2: Toimub õppija arengut toetav õppimine ja õpetamine ning koostööle ja arengule suunatud koolikultuur. 

Video fail