Skip to content
Vaegnägijale

Keenia õpetajahariduse pädevuspõhistele õppekavadele ülemineku ja õppeprotsessi kaasajastamise toetamine

  • SDG4
icon_Education

Haridus

4-4/59-2024
Toimumisaeg 01.07.2024-31.12.2025 Aktiivne
Sihtrühm Kenyan universities providing teacher education
Eelarve 106 021 EUR
Rahastajad
  • ESTDEV

Keenia haridussektori kaasajastamine, eriti õpetajahariduse valdkonnas, on kriitiline samm riigi püüdlustes parandada hariduse kvaliteeti ja tagada selle vastavus 21. sajandi nõudmistele. Riigis on käivitatud üldhariduse õppekava reform ning üleminek pädevuspõhistele õppekavadele. Ülikoolide võimekuse ja õpetajate koolitajate pädevuste tõstmine, et toetada algatatud haridusreforme ning tagada, et ülikoolide õppekavad oleksid pädevuspõhised ja toetaksid õpetajatelt oodatavate pädevuste omandamist, on kaks põhilist fookust, mida antud projekti raames toetatakse.

Projekti eesmärgid

Projekti eesmärk on toetada Keenia haridusreformi õpetajahariduse kaasajastamise kaudu. Projekt aitab tõhustada õpetajaharidust, kohandades õppekavasid vastavalt kaasaegsetele pedagoogilistele suundumustele, juurutades uuenduslikke õpetamismetoodikaid, sealhulgas digipedagoogikat, et tagada tulevaste õpetajate vajalikud pädevused toimetulekuks hariduskeskkonna väljakutsetega.

Tegevused ja tulemused

Projektiga planeeritavad tulemused:

  1. Ülikoolide ja õppejõudude pädevused: Suurenenud on projektis osalevate ülikoolide õpetajakoolitust läbi viivate Haridusinstituutide võimekus pädevuspõhiste õppekavade arendamiseks, rakendamiseks ja hindamiseks ning antud teadmuse jagamiseks teiste ülikoolidega.
  2. Õpetajakoolituse õppekavade uuendamisprotsess: Projekti kaasatud ülikoolides on analüüsitud olemasolevaid õpetajakoolituse õppekavasid ning käivitatud tegevused pädevuspõhistele õppekavadele üleminekuks. Pädevuspõhised õpetajahariduse õppekavad kajastavad uusimaid teadmisi ja meetodeid haridusteadustes ning vastavas õpetajate vajadustele kaasaegsel haridusmaastikul.

Projektis planeeritud tegevussuunad on järgmised:

  1. ülikoolide võimekust õppekavade uuendamisprotsessis ja pädevuspõhistele õppekavadele üleminekul toetavad tegevused (koolitused, mentorlus, õppevisiit);
  2. õpetajate koolitajate (teacher educators) võimekust pädevuspõhist õppekava ja kaasaegseid aktiivõppemeetodeid rakendada toetavad tegevused (koolitused, mentorlus, juhendite väljatöötamine).

Kontakt