Skip to content
Vaegnägijale

Keenia ametnikud valmistuvad edendama riigi e-valitsemise teenuseid

Blogipostitus

ESTDEV-Africa-Garage48
30 Keenia ametnikku osalesid sel kevadel koolitusprogrammis, et parandada oskusi kodanike toetamiseks, kes vajavad abi Keenia e-valitsemise teenustes navigeerimisel ja neile juurdepääsul.

Koolitades kodanikke otseselt teenindavaid ametnikke, oli selle koolitusprogrammi eesmärk suurendada valitsuse suutlikkust pakkuda kodanikukeskseid e-teenuseid rohujuure tasandil. Programm ühendas teoreetilised teadmised praktiliste sessioonidega, et arendada praktilisi pädevusi digitaalsete teenuste osutamisel.  

Eesti Rahvusvaheline Arengukoostöö Keskus (ESTDEV) korraldas pilootprojekti Keenia Valitsuskooli (Kenya School of Government) e-õppe keskuses Nairobis. Töötoa viisid läbi BCS Digital Skills Academy ja Kenya School of Government.

Keenia digisaadikute toetamine 

Viiepäevase töötoa jooksul tegelesid osalejad mitmete teemadega, kaasa arvatud digitaalsete oskuste hindamine, turvalised veebitavad, digitaalsed kommunikatsioonistrateegiad, e-õppe platvormid ja paljusid teisigi.  

Huduma Keskuse programmijuht John Obaka ütles, et saab neid uusi oskusi kohe rakendada. “Arusaam sellest, kuidas kursuseid üles ehitada ja veebikoolitust pakkuda aitab mul koolitajana teisi paremini veebis koolitada ilma füüsilise kohalolu vajaduseta,” rääkis Obaka. “Hakkame väikestele gruppidele veebikooolitusi pakkuma ja laiendame seda järk-järgult suurematele gruppidele, kui meie suutlikkus suureneb.” 

Uwezo Fondi noorte arengu abidirektori Mercy Kimemia jaoks on digitaalsete andmetöötlus- ja analüüsitööriistadega kokkupuude igapäevaselt kõige kasulikum. “Saadud teave aitab andmeid koguda, analüüsida ja visualiseerida. Nüüd suudame koguda täpseid andmeid, mida Uwezo Fond ning riiklik Noorteasjade ja Loomemajanduse osakond nõuavad. Digitaalsed tööriistad aitavad parandada ka teenuste osutamist, kuna suudame tuvastada andmetes mustreid ning parandada täpsust ja tõhusust,” seletas Kimemia. 

Koolituse läbinud ametnikud toimivad valitsuse ja avalikkuse vaheliste oluliste vahendajatena. Nüüd, kui nad suudavad teenuseid tõhusamalt osutada, saavad nad tegutseda digisaadikutena oma institutsioonides ja kogukondades. 

Jätkusuutliku digitaalse ökosüsteemi arendamine

ESTDEVi lähenemine digiarengule Keenias ei keskendu ainult tööriistadele, vaid ka inimestele. Programmi osalejad hakkavad toetama oma kolleege ja kohalikke kogukondi, mitmekordistades selle algatuse mõju ja jätkusuutlikkust. 

"Professionaalne areng peab toimuma samaaegselt digitaalse arenguga. Tööriistad, mis aitavad muuta valitsussektorit tõhusamaks ja läbipaistvamaks, on olemas, kuid meil peab olema ka vajalike sidusrühmade toetus, et tagada digitaliseerimise jätkusuutlik mõju," ütles ESTDEVi IT-projektijuht Triin Kangur. „Koolitajate koolitamine on selleks hea viis, sest koolituse läbinud saavad minna tagasi oma organisatsioonidesse ja jagada oma uusi oskusi ja teadmisi teistele.“ 

E-valitsemise tööriistade ja koolitusprogrammide üheskoos rakendamine aitab tagada, et Keenia avaliku sektori asutused on varustatud nii digitaalse taristu kui ka teadlike ametnikega, kes suudavad digiarenguks vajalikke tegevusi jätkata. 

Töötoad toimusid Keenias 2,4 miljoni euro suuruse digiarengu projekti raames, mille eesmärk on toetada riigi digitaliseerimist ning läbipaistva ja tõhusa digiühiskonna loomist. ESTDEV haldab projekti osana Team Europe Initiative’i (TEI) inimkeskse digitaliseerimise algatusest. GIZ toetab elluviimist Digitaalse Transformatsiooni Keskuse (DTC) kaudu ning rahastamises osalevad ka Saksamaa ning Euroopa Liit. 

BCS-KSG-ESTDEV-ToTprogramme
Koolitusel osalenud ametnikud. Pilt: BCS Koolitus