Eesti ja UNICEFi koostöö paneb aluse õpetajate digioskuste arendamise programmile Moldovas
ÜRO Lastefond (UNICEF) ja Eesti Rahvusvahelise Arengukoostöö Keskus (ESTDEV) allkirjastasid koostööleppe Moldova õpetajate digioskuse koolitus- ja hindamisprogrammi loomiseks.
“Meil on hea meel teha koostööd Eestiga,” ütles UNICEF-i Moldova juht Maha Damaj lepingu allkirjastamise Chișinăus. “Eesti on viimase 30 aasta jooksul hariduses suuri edusamme teinud. Pole mõtet jalgratast leiutada, kui teised riigid on juba kaugele jõudnud hariduse ja digiarengu vallas.”
EL-i Idanaabruse regiooni juht ESTDEV-s Margus Geringu sõnul üks Eesti digihüppe õppetunde see, et ainult tehnoloogia hariduse kvaliteeti ei muuda. “Oluline on see, kuidas õpetajad tehnoloogiat kasutama hakkavad. Jagades Eesti kogemusi Moldovaga, ei paku me lihtsalt uusi digivahendeid, vaid anname õpetajatele oskused ja enesekindluse, et kujundada tuleviku õppimist ja õpetamist.”
Koostöö toetab Euroopa Liidu DigCompEdu raamistiku elluviimist , mille eesmärk on edendada digipädevust ning toetada tehnoloogia lõimimist õpetamisse ja õppimisse.
Digioskused klassiruumi: kolmetasemeline koolitusprogramm
Digioskuste koolitus- ja hindamisprogramm annab õpetajatele võimaluse arendada oma oskusi kolmel tasemel: A (algajate), B (kesktaseme) ja C (edasijõudnute) grupis.
Möödunud aastal töötas ESTDEV välja ja piloteeris algtaseme (A) kursust, mis pakub loenguid, iseseisvat õpet ning interaktiivseid materjale ja videoid veebipõhises õppekeskkonnas. Esimese pilootkursuse raames sai ettevalmistuse 60 koolitajat, kes hakkavad läbi viima oma koolitusi kuni 10 000 õpetajale aastas. Nii tagatakse koolituste pakkumine õpetajatele üle kogu Moldova.
ESTDEV-i piloodi eduku lõppemise järel otsustas UNICEF-i panustada 90 000 eurot, et välja arendada kesktaseme (B-taseme) kursus ja koolitada 60 kursuse läbiviijat. Nii nagu algajatele mõeldud koolitus, keskendub ka see kursus õpetajate digioskuste arendamisele ning õpikeskkonna parandamisele. Ka kesktasemel oleks võimalik igal aasatal koolitada kuni 10 000 õpetajat üle Ukraina.

Eesti on hinnatud partner hariduse arendamisel
PISA tulemuste põhjal on Eesti haridussüsteem üks Euroopa parimatest. See on teinust ESTDEV-st kindla partneri haridusuuenduste ja -tehnoloogia projektide planeerimisel ja elluviimisel.
Koos UNICEFga on ESTDEV-iga koostööd Armeenias, et välja töötada välja Armeenia spetsiifilised meetodid laste lugemisoskuse ja tekstimõistmise arendamiseks. Gruusias teevad ESTDEV ja UNICEF koostööd kakskeelse õppe pakkumiseks lasteaedades.
ESTDEV-i haridusvaldkonna juht Kristi Kulu sõnul on Moldova digioskuste algatus loodud just Moldova vajadusi silmas pidades, sest sealsetel õpetajatel puuduvad vahendid ja võimalused digipedagoogika-alaseks enesetäiendamiseks ja õppevahendite soetamiseks.
“See koolitus aitab täita lünga, pakkudes praktilist digioskuste õpet, mis võimaldab õpetajatel tehnoloogiat töös tõhusalt rakendada. Kui õpetajatel on õiged vahendid, saavad ka Moldova õpilased Euroopa tänapäevastele standarditele vastava hariduse.”
Eesti toetab Moldova teekonda Euroopasse
Eesti ja UNICEFi koostöö tulemusena astub Moldova sammu edasi kaasaegse haridussüsteemi suunas, mis vastab Euroopa Liidu standarditele.
“Moldova on olnud Eesti arengukoostöö prioriteetriik peaaegu 20 aastat. Ukraina järel on see meie suuruselt teine partnerriik,” märkis Eesti Välisministeeriumi arengukoostöö ja humanitaarabi osakonna peadirektor Kairi Saar-Isop. “Moldova on praegu teelahkmel ning meil on hea meel toetada projekti, mis on suunatud Moldova noortele ja nende Euroopa tulevikule.”
UNICEF-ESTDEV: Teachers' Digital Skills Development in Moldova













Seotud artiklid